Jak zorganizować imprezę integracyjną dla pracowników?

On-line reservieren
Ankunft 01
Okt '20
Abreise 02
Okt '20
Wprowadź kod i uzyskajdo -20%
  1. Hauptseite
  2. Hotel
  3. Blog
  4. Jak zorganizować imprezę integracyjną dla pracowników?
15 April 2020

Organizacja imprezy integracyjnej dla pracowników może być nie lada wyzwaniem. Tego typu wydarzenie powinno być przemyślanie zarówno pod względem wyboru miejsca, jak i dodatkowych atrakcji. Jak zatem zorganizować oryginalną i niezapomnianą imprezę integracyjną?

Impreza integracyjna – od czego zacząć?

Najpierw zastanówmy się nad miejscem, które będzie odpowiednio dopasowane do ilości uczestników i charakteru wydarzenia. Impreza integracyjna może ograniczyć się do przyjęcia bardziej formalnego, z odpowiednim menu i wydzieloną strefą do tańca. Innym rozwiązaniem może być event łączony; zapewniamy wtedy naszym pracownikom zarówno przyjęcie z wyżywieniem i tańcami, jednak wcześniej organizujemy im szereg atrakcji integracyjnych, takich jak na przykład gry terenowe bazujące na współpracy i poznaniu siebie nawzajem. Możemy wreszcie pójść o krok dalej, czyli zdecydować się na imprezę dwudniową, z noclegiem. Mamy zatem szeroki wachlarz możliwości i to, na jaką opcję się zdecydujemy, determinuje także wybór odpowiedniego obiektu, który sprosta naszym oczekiwaniom.

Gdzie zorganizować imprezę integracyjną dla pracowników?

Jeżeli zależy nam na zintegrowaniu ze sobą pracowników z różnych działów danej firmy, dobrym rozwiązaniem będzie wybór miejsca z terenami zielonymi i większą przestrzenią. Ogród to idealne miejsce do zorganizowania gier zręcznościowych, podczas których pracownicy podzieleni na grupy, współpracują, by wykonać powierzone zadania. W późniejszej części dnia, możemy tam zorganizować na przykład kolację grillową, czy wieczór z muzyką na żywo. Jednocześnie możemy przygotować przyjęcie wewnątrz obiektu, który ma dostęp do parkietu.  Takie możliwości oferuje m.in. Rezydencja Luxury Hotel w Piekarach Śląskich. Obiekt ten posiada trzy sale bankietowo-konferencyjne, z czego te na większą skalę odbywają się najczęściej na Sali Balowej, która w ustawieniu bankietowym jest w stanie pomieścić nawet 150 osób. W przypadku, gdy osób jest więcej, niż przewiduje pojemność Sali Balowej, dzięki ścianom mobilnym można powiększyć dostępną powierzchnię o kolejną sąsiadującą: Salę Bankietową, a nawet o kolejną Salę: Kryształową. Rezydencja ma swój własny, duży ogród z tarasem i miejscami do grilla. Hotel dysponuje także 68 pokojami oraz prywatnym parkingiem, który pomieści nawet do 160 samochodów.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze miejsca na imprezę?

Decydując się na wybór odpowiedniego miejsca powinniśmy pamiętać, aby było ono dopasowane do liczebności naszej grupy. Przed sprawdzeniem dostępności powinniśmy upewnić się, że hotel jest w stanie pomieścić uczestników wyjazdu integracyjnego zarówno w części hotelowej jak i restauracyjnej. Struktura pokoi jest jednym z istotniejszych elementów przy wyborze odpowiedniego miejsca dla naszych pracowników.

Kolejną kwestią, którą należy wziąć pod uwagę przy wyborze miejsca wydarzenia jest jakość kuchni oraz tematyka menu. Warto skonfrontować nasze kulinarne upodobania z wizją jadłospisu przedstawionego przez menagera obiektu hotelowego i Szefa Kuchni. Z pewnością warto będzie zasięgnąć rady opiekuna ze strony hotelu, który najlepiej zna obiekt oraz specyfikację samego budynku i jego możliwości.

A może impreza dwudniowa?

Z doświadczenia zarówno organizatorów, jak i uczestników tego typu wydarzeń, wiemy, że najlepiej sprawdzają się dwudniowe imprezy integracyjne, które można połączyć z krótkim szkoleniem. Oczywiście należy mieć na uwadze, aby szkolenie nie zdominowało wyjazdu integracyjnego. Poza miejscem wykonywania codziennych obowiązków, pracownicy mogą lepiej przyswajać wiedzę dzięki sprzyjającym i luźniejszym okolicznościom. Jednak pamiętajmy, że ten czas powinien obfitować w  swobodne rozmowy w przyjaznej i spokojnej atmosferze, które sprzyjać będą rozwojowi relacji pomiędzy pracownikami. Ważne, aby uczestnicy imprezy mogli spędzać ze sobą czas zarówno podczas szkoleń, posiłków, atrakcji, jak i czasu wolnego.

Jakie atrakcje zapewnić uczestnikom imprezy integracyjnej?

Przy wyborze atrakcji na imprezie integracyjnej niezastąpionym wsparciem okazać się może firma eventowa, z którą współpracuje dany obiekt. Z pewnością doradzą oni, co sprawdzi się dla grupy kobiecej, męskiej lub mieszanej. Atrakcje dodatkowe dobiera się nie tylko ze względu na płeć, ale także wiek pracowników, ich możliwości fizyczne oraz specyfikę branży danej firmy. Obecnie na rynku aż roi się od niebanalnych, rozwijających i ciekawych atrakcji dedykowanych wyjazdom integracyjnym. Popularność zyskują: zawody team buildingowe, budowa mechanizmu Goldberga, escape roomy, gry terenowe, off-road, czy paintball. Konkurencje team buildingowe świetnie sprawdzają się podczas imprez wieczornych, gdzie delikatnie, ale z dużą dozą zabawy można „przemycić” korzyści idące za tym modelem integracji. Zajęcia Team Building oprócz budowania relacji miedzy uczestnikami zespołu, pozwalają na wskazanie potencjalnych liderów. Jednym z pomysłów na zajęcia team building, jest budowa maszyny Goldberga. Jest to konstrukcja, która zawiera mechanizmy, urządzenia i elementy ustawione tak, aby tworzyły coś w rodzaju systemu naczyń połączonych. Praca w zespołach nad jednym wspólnym celem, przy zaangażowaniu maksymalnej kreatywności uczestników to główny atut tego programu imprezy. Maszynę Goldberga można budować w plenerze, sali konferencyjnej, w restauracji podczas imprezy wieczornej, a także podczas firmowego pikniku. Innym rodzajem umysłowej zabawy jest escape room. To forma, w której grupa osób w ograniczonym czasie rozwiązuje różne zagadki, aby odnaleźć klucz do wyjścia.  Escape room’em może stać się na przykład jeden z pokoi hotelowych lub inne pomieszczenie udostępnione przez obiekt. Za to off-road, to sport motorowy polegający na jeżdżeniu specjalnie przygotowanym samochodem terenowym po nieutwardzonych drogach. Zarówno ta dziedzina sportu, jak i paintball, czy gry terenowe sprawdzą się idealnie w obiektach, które mają dostęp do większych przestrzeni. Przy wyborze atrakcji musimy mieć na uwadze liczebność uczestników, na przykład escape room idealnie sprawdzi się przy małych grupach do 30 osób. Natomiast gry terenowe i zawody team buildingowe dedykowane są grupom sięgającym nawet do 100 osób.

Na koniec: coś dla ciała i coś dla ducha

Niewątpliwym atutem przyjęć integracyjnych są atrakcje obiektu, które są wliczone w cenę noclegu. Zazwyczaj są to usługi związane ze strefą Wellness, takie jak: sauna, jacuzzi, grota solna czy hotelowa siłowania. Pracownicy mogą zarezerwować Strefę Relaksu dla określonej ilości osób, a także zamówić indywidualny masaż. Przykładowo, takie udogodnienia są oferowane w Rezydencji Luxury Hotel. Jako organizatorzy powinniśmy także zwrócić uwagę na to, aby plan zajęć nie był zbyt napięty – pamiętajmy, by zapewnić uczestnikom minimum dwie godziny czasu wolnego. W ten sposób damy także możliwość ze skorzystania ze wszystkich dodatkowych udogodnień znajdujących się w hotelu. Możemy również zapytać opiekuna hotelu, jakie usługi dodatkowe mogą być dostępne dla naszych pracowników.

By nasza impreza integracyjna była wyjątkowa i przede wszystkim satysfakcjonująca dla jej uczestników, powinniśmy mieć na uwadze ich chęci, preferencje oraz upodobania i skonfrontować je z możliwościami obiektu, który wybierzemy. Szczęśliwi i zgrani pracownicy z pewnością będą bardziej lojalni, zaangażowani i efektywni. Powodzenia!

 

Artykuł powstał we współpracy z Rezydencją Luxury Hotel****

Piekary Śląskie, ul. Stara 1.

Newsletter

Zapisz się na nasz newsletter.

Diese Website verwendet Cookies.

Durch den Besuch akzeptieren Sie unsere Cookie-Politik, nach Ihren Browser-Einstellungen. Mehr in der Datenschutzerklärung.

OK, schließen